Bezorgen of Afhalen

Gratis verzending
Bestellingen bij Miltonhouse van minimaal € 250,- worden gratis thuisbezorgd in Nederland & België. Bij bestellingen onder € 250,- rekenen we € 5,95 verzendkosten. Gratis levering betreft een levering op de begane grond, indien de leversituatie dit toelaat. Dit houdt in dat de chauffeurs van Miltonhouse zullen proberen de artikelen op de gewenste locatie te leveren waar redelijk mogelijk. U bent zelf verantwoordelijk bij een bestelling of de meubelen in huis kunnen. Graag rekening houden met smalle deuren, doorgangen, etc. Maatvoering staat in bijna alle gevallen op de site, bij twijfel graag contact opnemen met onze medewerkers. Deze kunnen u vaak wel informeren over de mogelijkheden. In overleg met onze logistieke afdeling is ook levering mogelijk op een etage, dit in overleg en tegen meerprijs.

Afhalen
Artikelen afhalen aan ons magazijn is mogelijk tijdens de openingstijden van de showroom (vermeld op de site). Wel dient u van te voren aan te melden dat u een artikel zelf wenst af te halen, dit kunt u telefonisch of per mail (info@miltonhouse.nl) doen. Het afhalen van artikelen is altijd gratis.

Levertijd
Bij elk product op onze site vind je de levertijdindicatie. Wij doen ons best om bij ieder product de actuele levertijd te vermelden. Het kan zijn dat de levertijd afwijkt van de opgegeven levertijd, na de bestelling ontvangt u nog een email met de leverweek indicatie op basis van de afgegeven levertijd door de fabrikant. Deze email kan (afhankelijk van het artikel) meteen naar de bevestiging worden verzonden anders wordt deze na een aantal dagen bekend. Zodra het artikel in ons magazijn geleverd is nemen wij contact op voor de bezorging/verzending. Als je meerdere artikelen bestelt, dan wordt jouw bestelling verstuurd zodra alle artikelen beschikbaar zijn. In dat geval moet je dus het artikel met de langste levertijd als uitgangspunt nemen. Soms is op verzoek een deellevering ook mogelijk.

Bezorgdiensten
Afhankelijk van de grootte en het gewicht van de bestelde artikelen, maken wij gebruik van twee soorten bezorgdiensten:

  • Kleine artikelen:
    pakketdienst (DHL) Kleinere artikelen zoals lampen, salontafels, stoelen, etc versturen wij met de pakketdienst (meestal DHL, soms DPD of PostNL). Op de avond van verzending ontvang je van ons een e-mail met de Track & Trace informatie. Hiermee kun je heel makkelijk de verzending volgen en vaak is het verwachte levertijdstip al aangegeven. Ben je niet thuis op het moment van levering? Dan probeert de chauffeur je pakket bij de buren af te leveren. Als dat ook niet lukt, krijg je de mogelijkheid om zelf een nieuwe leverdatum in te plannen, die jou beter uitkomt. Maak je geen nieuwe afspraak, dan wordt je pakket de eerstvolgende werkdag opnieuw bij jou thuis aangeboden. 
  • Grote artikelen: op afspraak door eigen transport of meubeltransporteur Grotere artikelen (zoals tafels, stoelen, banken, kasten) die niet met de pakketdienst mee kunnen of daarvoor te kwetsbaar zijn, worden door onze gespecialiseerde transporteur bij je thuisbezorgd. Wij nemen contact op voor de levering zodra alle artikelen in ons magazijn ontvangen zijn danwel telefonisch of per email. Hierbij wordt ook een verwacht tijdvak voor levering aangegeven (meestal een periode van 2-3 uur) zodat je niet de hele dag thuis hoeft te wachten. De chauffeur belt u ook nog vantevoren op de bezorgdag met het tijdstip dat deze bij u aanwezig zal zijn. Wij bezorgen alleen op weekdagen, niet in het De chauffeur is vaak alleen heb je een groot artikel zoals een tafel, kast of bankstel besteld? Dan is het een goed idee om zelf wat extra hulp bij het lossen te regelen.

Bezorging op de Waddeneilanden
Levering op de waddeneilanden is mogelijk. Vaak worden hier wel extra kosten voor in rekening gebracht, zeker bij grotere artikelen. De extra kosten is afhankelijk van de groote en gewicht. Neem contact op voor de meerprijs bij levering op de Wadden.